Vanliga frågor
Produkt
Alla detaljer om våra produkter.
Om du är osäker på vilken typ av skosnören du ska beställa hos oss kan du använda vår interaktiva guide eller skicka ett mail till oss med några bilder på dina skor.
Våra skosnören kommer som ett par. "1x" står därför för 1 par skosnören.
Generellt sett är våra skosnören mycket exakta eftersom varje par är handgjorda enligt dina specifikationer. Med anpassade längder vidtar vi dock extra åtgärder för att se till att de 68 cm långa skosnörena du beställer blir 68 cm långa. 😉
Beställning
Allt om att beställa hos Senkels.
Vi erbjuder flera olika betalningsmetoder. Dessa inkluderar PayPal, kredit- och betalkort, Apple Pay, Google Pay, Shop Pay och Klarna.
Du kan hitta alla för närvarande erbjudna betalningsmetoder i vår sidfot.
Absolut, men vi kan dock inte erbjuda detta alternativ i kassan.
För att betala din beställning via banköverföring, e-posta oss helt enkelt med dina favoritprodukter, så skickar vi manuellt en faktura till dig.
Frakt
Detaljer om hur och hur snabbt du får din beställning.
Alla beställningar skickas som brev från Österrike. Beställningar skickas vanligtvis måndagar, onsdagar och fredagar. Observera att oväntade förseningar kan uppstå som SENKELS inte har någon kontroll över och inte ansvarar för.
Beställningar kan vanligtvis inte annulleras efter att de har bekräftats via vår hemsida. Om ett paket inte går att leverera kommer kunden att hållas ansvarig för eventuell retur- och originalfraktavgift. Observera att vi inte är ansvariga för några beställningar som har markerats som levererade eller där leveransförsök har gjorts. Vi kan inte skicka till postboxar eftersom försändelser vanligtvis kräver en signatur vid leverans.
Du kommer att få ett e-postmeddelande när din beställning har skickats. Kontakta vår kundtjänst om du har några frågor eller funderingar kring din leveransorder.
Ja, beroende på din plats erbjuder vi gratis frakt. Generellt sett skickas alla beställningar inom EU gratis till din dörr.
Exakta fraktkostnader kommer att finnas tillgängliga vid kassan.
Vi levererar över hela världen 🌎
(Undantag kan gälla.)
Internationella beställningar (försändelser utanför EU) är föremål för tull- eller importtullar när beställningen når sitt destinationsland.
Tyvärr kan vi inte täcka kostnaderna för importtullar och skatter och därför måste varje köpare ta ansvar för dessa potentiella extrakostnader.
Eftersom importtullar och skatter varierar från land till land rekommenderar vi att du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information innan du gör en beställning.
Returer
Detaljer om byten, vår returpolicy och returproceduren.
Du har rätt att ångra din beställning inom 14 dagar efter leveransen. Undantagna från returpolicyn är skosnören i anpassad längd, eftersom dessa har gjorts enligt dina specifikationer.
Mottagaretiketten på returformuläret är inte en förbetald etikett. Observera att kostnaden för returleverans är kundens ansvar. SENKELS accepterar inte obetalda returer och dessa skickas tillbaka till kunden. Vi accepterar endast returer som har skickats inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Returnerade skosnören måste vara i originalskick: lådor och påsar måste vara kompletta och intakta, produkterna måste vara nya och oanvända. SENKELS accepterar inte returer av slitna föremål eller som har fått sina säkerhetsetiketter borttagna. Om möjligt, använd din originalförpackning.
Vi kan inte ta ansvar för föremål som blir stulna eller försvunna under transporten. För att förhindra detta rekommenderar vi starkt att du använder en säker spårbar budtjänst som du väljer (som FedEx, DHL eller UPS) för att returnera dina varor till oss på ett säkert sätt. Se till att ditt paket är försäkrat och att den ursprungliga orderbekräftelsen bifogas. Observera att oidentifierade returer kommer att returneras till avsändaren och kommer inte att återbetalas. Vi rekommenderar att du sparar ditt kvitto tills återbetalningsprocessen är klar. Återbetalningar kommer att göras med den betalningsmetod som ursprungligen användes vid köpet. Observera att internationella tullar och försäljningsskatter inte återbetalas (för leveranser utanför EU). I det sällsynta tillfället att din vara är felaktig, kontakta vår kundtjänst för att lösa problemet genom att maila info@senkels.at
1. Se till att din önskan att returnera följer vår returpolicy.
3. Fyll i formuläret och ange vilka produkter du vill returnera och varför.
4. Lägg skosnörena inklusive deras originalpåse bredvid returformuläret i ett paket.
5. Skicka tillbaka paketet till den adress som anges på returformuläret.
6. Få en återbetalning på din ursprungliga betalningsmetod.
Observera: Det kan ta upp till 14 dagar från leverans av ditt paket att behandla din återbetalning.
Vi erbjuder inte ett "typiskt" utbyte för tillfället.
Om du vill byta en beställning lämnar du bara tillbaka dina skosnören till oss enligt guiden nedan och lägger en ny beställning för att få de skosnören du skulle vilja ha istället.